ایران فیتنس گروپ |  iran fitness group

سبد خرید

تاثیرات ورزش با الپتیکال

 الپتیکال، به شما این امکان را می‌دهد که حرکاتی شبیه راه رفتن یا دویدن را بدون سختی و پیچیدگی زیاد، به شکل طبیعی انجام دهید. بجای تسمه‌ی متحرک تردمیل، در دستگاه الپتیکال پاهایتان را در پدال‌هایی قرار می‌دهید که به شکل بیضی حرکت می‌کنند. اگر به‌درستی از این دستگاه استفاده کنید، می‌توانید روی ماهیچه‌های اصلی پایتان کارکنید و هم‌زمان، تمرین کاردیو نیز انجام دهید.

عضلات درگیر

برای آنکه به عضلاتتان به بهترین شکل تمرین دهید، دستگاه الپتیکال را به‌گونه‌ای تنظیم کنید که با میزان مقاومت بیشتری بدوید یا راه بروید. اگر احساس می‌کنید که پاهایتان در طول حرکت، تکان می‌خورند، یعنی درجه‌ی دستگاه پایین است. برای مؤثرترین تمرین، گاهی اوقات بررسی کنید که کدام بخش‌های بدنتان، بیشتر احساس خستگی می‌کنند.

در حالت ایده آل، باید بتوانید حرکت بالا و پایین پاها و باسن‌تان را احساس کنید. عضلات شکمتان را درگیر کنید، در طول تمرین باید شانه‌ها به عقب و سر روبه‌جلو باشد. در بعضی از دستگاه‌های الپتیکال، فواصل دست‌ها در حال نوسان هستند تا بتوانید قسمت بالای بدنتان را در حرکات شرکت دهید.

تمرینات هوازی و تمرینات قدرتی

یک دستگاه الپتیکال، برای ورزش‌های هوازی ایده آل است زیرابه شما امکان می‌دهد که ضربان قلب و تنفس‌تان را بالا ببرید درحالی‌که به میزان زیادی کالری می‌سوزانید. با کاهش وزن ناشی از فعالیت‌های هوازی طولانی، پاهای شما به خاطر سوزاندن چربی، شکیل‌تر به نظر می‌رسند.

اگر می‌خواهید توده‌ی عضلانی بسازید، تمرینات هوازی را با تمرینات قدرتی مانند وزنه‌برداری، ترکیب کنید. تمرینات قدرتی به شما کمک می‌کنند که به‌طور مؤثرتری کالری بسوزانید و همچنین نسبت عضله به چربی را افزایش می‌دهند.

شما نمی‌توانید تعیین کنید که کدام قسمت بدنتان، اول چربی بسوزاند اما می‌توانید با استفاده از تمرینات قدرتی، تعیین کنید که اندازه کدام عضلات، افزایش یابد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

درحال بارگذاری ...